Teamleider

In het Eindhovens Dagblad heeft de directeur Arbeidsintegratie bij Senzer wel eens laten weten, alle signalen van een foute bedrijfscultuur serieus te nemen …

Dat zou een optie kunnen zijn om het verhaal opnieuw te bespreken. Het e-mail adres blijkt gemakkelijk te achterhalen. Er komt een reactie als een bericht met de PDF als bijlage naar hem wordt gestuurd. Hij bevindt zich in het buitenland, maar zal reageren op de mail zodra hij terug is in Nederland.

Tot een inhoudelijke reactie komt het echter niet. Het reageren op de mail besteedt de directeur uit aan een teammanager bij Senzer. Het blijkt dus wel los te lopen met het serieus nemen van deze signalen. Want is een teammanager wel in staat om niet-vooringenomen en objectief naar het verhaal te kunnen kijken? Het zal blijken tijdens een eerste gesprek, dat niet lang op zich laat wachten.

Het gesprek verloopt ontspannen en open. Er kan uitgebreid over het verhaal worden gesproken.  Ook als er wat kritiek op medewerkers van Senzer wordt geleverd, blijft de sfeer rustig en relaxed. Dennis neemt een aantal zaken mee, waarvan hij zegt er daadwerkelijk mee aan de gang te gaan. Dennis geeft aan dat een gesprek met de werkleider van Business Post voor beiden van belang kan zijn, om ontstane misverstanden uit de weg te ruimen. Dennis gaat in ieder geval contact met hem opnemen.

Via de mail doet Dennis een voorstel voor een gesprek. Dit lijkt toch niet helemaal op wat in het gesprek is besproken. Hij stelt voor een gesprek met de werkleider van Business Post en de participatiecoach en het zal vooral gaan over de toekomst. Indien gewenst wil Dennis er zelf ook wel bij zijn. Maar met de werkleider van Business Post is geen toekomst meer te bespreken en de participatiecoach heeft weinig te maken met de gebeurtenissen bij Business Post. Het lijkt erop weer terug bij af te zijn. Tijd om  Dennis erover te bellen.

Dit keer is het een ‘andere Dennis’. Het is hoorbaar bij de eerste zinnen, die hij uitspreekt. De toon is anders. Dennis spreekt gehaast. Dennis komt ongeduldig over. Dennis vindt dat er teveel vragen worden gesteld. Dennis vindt dat de ander teveel wil bepalen. Dennis doet één concessie, de rest moet worden geaccepteerd. Dennis wil eigenlijk, dat de ander gewoon kiest tussen een gesprek op woensdag -of donderdagmorgen en verder niet zeurt. Er is hier maar één teammanager en dat is Dennis!

Maar Dennis …

als je de vragen, die worden gesteld,  nu al niet serieus neemt en er geïrriteerd door raakt …

er zijn nog veel meer vragen, Dennis,  waar een eerlijk antwoord op moet komen …

Ben jij dan wel de juiste persoon, om dit in goede banen te leiden?

Dat is de vraag die aan Dennis per mail wordt gesteld en waar geen antwoord op komt.

 

Update 1 december 2017:

Dennis komt toch terug op het laatste telefoongesprek en dit resulteert in een goed en ontspannen vervolggesprek. Er worden een aantal zaken tegen het licht gehouden en wellicht veranderd, uiteindelijk was men toch blij met de input, zo liet Dennis weten …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *